Ik laat me mobiele nummer nog weleens achter op sites als marktplaats, kunnen mensen mijn nummer dan gebruiken om geld van mij af te stelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Nee, je telefoonnummer heeft geen koppeling met je bankrekening.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Ze zouden hooguit geld kunnen verdienen door het nummer te verkopen aan spamreclamebureaus, die jou gaan bellen voor reclame en dergelijke. Maar dat gebeurt tegenwoordig ook zelden meer.
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat kan inderdaad, of dat je nummer ineens onder een sexadvertentie in de krant staat ;)
molenaar
12 jaar geleden
idd
Ze zouden je nummer kunnen gebruiken voor phishing maar ze kunnen niet via een directe manier jou geld afhandig maken.