Kan je vanaf 1 apparaat zien wat de totale netwerkverbruik is naar de WAN aansluiting?

Dus het totale snelheid van de router naar buiten toe. Waarbij al het verkeer van alle aangesloten apparatuur zoals computers en tablets als totaliteit wordt weergegeven.
Is daar ook een android app voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Dat kun je bij sommige routers op de router zelf zien in het management scherm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende netwerk loggers die je kunnen helpen, zoals het gratis pakket wireshark dat op laag niveau alle pakketjes kan laten zien. Soms zit deze functionaliteit in een router, maar meestal niet en dan zul je bv het verkeer even moeten omleiden met een eigen routering en dan het omgeleide verkeer vervolgens aftappen.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, de applicaties worden network sniffers of network monitoring tools genoemd.
Network probe en NMIS zijn er 2. Beiden dienen eenmalig geïnstalleerd te worden en vervolgens voeg je het ip adres van je router toe om het verkeer te monitoren. (add node of probe)