Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar haalt paypal zijn winst precies?

want ik vraag me af of ik ook kosten moet betalen aan paypal als ik wat koop op bv. paypal.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je koopt is het altijd gratis. De kosten zijn voor de verkoper dis jouw geld ontvangt. Deze kosten zijn een procentueel berekend bedrag van het ontvangen bedrag en een vaste transactiekostenpost.

Tarief voor particulieren: 1,5% t/m 3,4% + €0,35 EUR

Tarief voor bedrijven: Afhankelijk van het afgenomen product, bijvoorbeeld webwinkels: "Er zijn geen opstartkosten, geen maandelijkse kosten of annuleringskosten voor Webwinkelbetalingen. De transactiekosten liggen tussen de 1,5% - 3,4% + € 0,35 per transactie, afhankelijk van uw maandelijkse omzet met PayPal."

Omzet gerelateerd tot de kosten:
€ 0,00 - € 2.500,00 kost 3,4% + € 0,35
€ 2.500,01 - € 10.000,00 kost 2,9% + € 0,35
€ 10.000,01 - € 50.000,00 kost 2.3% + € 0,35
€ 50.000,00 - € 100.000,00 kost 1,9% + € 0,35
> € 100.000,00 kost 1,5% + € 0,35
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Paypal haalt zijn winst uit de transacties. Iedere keer dat jij via het internet afrekent moet de webwinkel iets betalen aan paypal. Het zelfde systerm als in een supermarkt met de pin betaalt, ook daar wordt er bij iedere transactie iets afgedragen alleen daar aan interpay.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iets koopt via Paypal hoef je aan Paypal zelf niks af te dragen. De verkoper moet een bepaald percentage van de verkoopsom betalen aan Paypal.

Als je geld stort op je paypalrekening trekken zij er rente van omdat zij het meteen ontvangen maar het niet vrijgeven aan jou om er mee te kunnen betalen. Dit duurt 4 a 5 werkdagen en het geld wat er van jou blijft staan verdienen zij rente over.

Ook was het eerst zo wanneer je geld van je eigen paypalaccount overboekt naar je gewone rekening moest je daar ook voor betalen.

Toegevoegd na 3 minuten:
"....................en het geld wat er van jou blijft staan verdienen zij rente over"...dit geldt ook voor bedragen die blijven staan totdat je weer een nieuwe aankoop van dit bedrag afhaalt (omdat het niet altijd in één keer op gaat).

Sinds januari dit jaar is dit niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding