Hoe weet je of je de auteursrechten schendt of niet als je een filmpje met bewerkte versies van bestaande muziek op youtube plaatst?

lange vraag, extra uitleg lijkt me overbodig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat weet je als je muziek gebruikt die onder creative commons wordt geplaatst waarbij is aangegeven dat je de muziek mag (her)gebruiken.

Als je niet weet of een muziekstuk rechtenvrij is dan is het onverstandig om dit zomaar te gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je muziek wilt gebruiken onder een video kan je ook zoeken naar "royalty free music".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+
Met de toevoeging dat "bewerkte versies van bestaande muziek" nooit toegestaan zijn, ook niet bij "royalty free music". Dat laatste geeft je het recht om de muziek vrij te gebruiken, niet om muziek te veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, je mag alleen muziek van een ander bewerken als dit bijvoorbeeld onder creative commons of op een andere manier expliciet wordt toegestaan (net als bij afbeeldingen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danku!