Wat betekent het wanneer een site al maanden in " maintenance" is en zegt binnenkort terug te zijn?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Internet
1.7K
crispy
2 jaar geleden
Dat betekent dat de boodschap 'we zijn zo terug' een leugen is.
Pieterke
2 jaar geleden
Aangezien ze niet "zo terug" zijn, zijn ze hoogstwaarschijnlijk failliet.
Utrecht
2 jaar geleden
Deze webshop is "out of business".
Waarschijnlijk failliet maar dat willen/kunnen ze niet melden om geen onrust te kweken.
Waarschijnlijk blijft dit bericht staan tot het contract met de hostingprovider afloopt. Dan verdwijnt de hele site.
bamibal
2 jaar geleden
Er is nog een optie die ik in mijn werk ook regelmatig tegenkom. Wanneer de site in onderhoud is, word je doorgestuurd naar deze tijdelijke pagina. Als je dan een bookmark aanmaakt om later terug te kunnen naar deze site, kom je weer op deze pagina terecht. Mogelijk is de site al lang weer in de lucht, maar heb jij een link naar de tijdelijke pagina opgeslagen. Probeer eens of het werkt als je het adres van de site met de hand intypt.

Het beste antwoord

Dit kan meerdere redenen hebben.

1. Het bedrijf is bezig met een nieuwe website en ipv de website dan tijdelijk offline te hebben, wordt er zo'n melding neergezet

2. Het bedrijf wil niet meer gevonden worden (of is failliet) en lost dat op door de website offline te halen (geen goed teken)

3. Het bedrijf heeft niet voor de website betaald en de maker ervan kiest er dan voor om zo'n melding te plaatsen tot de klant betaald (is een mogelijkheid, maar komt niet vaak voor)
2 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat betekent: in onderhoud. Op het moment dat je een site bewerkt, daarin iets wijzigt of verwijdert, of content toevoegt, kan die niet tegelijkertijd life zijn.
Attent dat ze dan zo 'n melding laten zien, dan hoef je niet te denken dat er ergens iets mis is.
2 jaar geleden
crispy
2 jaar geleden
Al maanden lang? Ik denk dat je de vraag niet goed hebt gelezen.
Pieterke
2 jaar geleden
Al maanden in onderhoud? Die zijn (hoogstwaarschijnlijk) failliet!
Thecis
2 jaar geleden
@teusvh
In een wordpress site kan je prima online zijn en aanpassingen maken. Dan kan je de wijzigingen maken en wanneer je drukt op "Bijwerken", gaat de geupdate content direct online. Zo pas ik ook mijn website aan.
Op het moment dat je een hele nieuwe site maakt, kan je dat in een sandbox doen. Dan kan je inderdaad kortstondig de website even op "in onderhoud" zetten, maar dat hoeft dan niet lang te duren (je hebt immers alles al getest in de sandbox).
Kortom, ja het kan, maar een website kan zeker live zijn op het moment dat je aanpassingen maakt.
Het betekent meestal dat de site wat technische problemen ondervindt en bezig is te herstellen. Soms gaan sites in onderhoudsmodus om wijzigingen of updates aan hun platform door te voeren. In ieder geval kunt u het beste later nog eens kijken om te zien of de site verholpen is of dat er nieuwe updates zijn.
2 jaar geleden
Ritsuka
2 jaar geleden
'Later nog eens kijken' ? De site is al maanden zo
Pieterke
2 jaar geleden
Heb je de vraag wel goed gelezen? Vraagsteller kijkt al maandenlang regelmatig op de site. De min is overigens niet van mij.