Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk 2 routers aan elkaar te koppelen zodat ik geen kabel hoef te trekken?

Ik heb beneden een draadloze router en boven een media speler met netwerkmogelijkheid via kabel.

nu wil ik geen kabel trekken, maar mijn oude draadloze router met de nieuwe koppelen zodat het internet draadloos gaat en dat ik dan nog een korte kabel plaats tussen de draadloze router en de media center.

Type nummer van oude router is:

sweex LC000070

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan als je van de tweede router een bridge maakt. ZIe hieronder een artikel (in het Engels).

Met eeen bridge krijg je precies wat je wilt.

De meeste routers kunnen ook in bridge modus worden gezet, anders kan je voor enkele tientjes een router kopen die dat kan.

Toegevoegd na 4 minuten:
In de productgegevens van je oude router lees ik niets over het inzetten in bridged modus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, het heet ook WDS (Wireless Distribution Service)
als je dat enabled heb je de optie om te bridgen.

Andere antwoorden (2)

Je kan er een EXTENDER tussen zetten die het signaal van je oude draadloze router versterkt, mocht het signaal boven te zwak zijn of zelfs niet reikt.

Toegevoegd na 56 seconden:
soms ook repeater genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alhoewel -zoals hierboven aangegeven- dit technisch goed mogelijk is, zou ik je toch willen aanraden gewoon een kabel te trekken. Wireless werkt prima voor die keren dat je met je laptop op de bank wil surfen, maar wellicht dat je woning teveel obstakels heeft om video te streamen over wireless. Dat maakt video kijken nog vervelender dan het trekken van een kabel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding