Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom maakt Gmail de prullenbak niet leeg?

Gmail stelt dat de berichten in de prullenbak na een maand automatisch verwijderd worden. Bij mij gebeurt dat niet. Waar kan dat aan liggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.7K
AWM
14 jaar geleden
Bij mij en de rest van de wereld wel. Weet je het zeker?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is niet na precies een maand. Het is na een maand of iets meer.

Ik vermoed dat Gmail één voor één alle postbussen langs gaat. Alles wat bij iemand in de prullenbak zit en ouder is dan een maand, wordt verwijderd.

Als Gmail bijvoorbeeld tien dagen nodig heeft voor een "rondje postbussen", zal jouw mail uit de prullenbak worden gewist wanneer ze tussen één maand en één maand plus tien dagen oud is.

Je kunt trouwens ook aangeven dat een bericht meteen definitief moet worden gewist. Dan hoef je niet een maand plus X dagen te wachten tot het vanzelf gebeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Weet je zeker dat je de mail al een maand geleden hebt verwijderd? De teller loopt pas, op het moment dat je de delete-knop indrukt, niet vanaf de datum dat de mail is verstuurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding