Hoe verbeter ik mijn interne snelheid tussen mijn laptop en fileserver?

Opzet:

Laptop draadloos met 300Mbit (130 effectief) maakt verbinding met Router 300n.
Router is verbonden met een UTP kabel aan mijn fileserver 100 Mbit

Laptop win 7
Fileserver win server 2003

http://94.215.165.104/phpsysinfo/ < info server

Ik haal een verbinding snelheid van 5 MB per seconde voor het schrijven naar mijn fileserver

maar omdat mijn fileserver 100Mbit ondersteund moet ik dus 100/8= 12.5 MB/s kunnen halen

Natuurlijk haal je nooit 100% de snelheid maar ik vind 5 MB wel laag.

8 tot 10 MB vind ik wel acceptabel

Ik hoor graag jullie suggesties

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De snelheid wordt vaak negatief beïnvloed door een draadloze verbinding. Dus sluit je laptop eens aan met een UTP-kabel en kijk wat het verschil is.
Maar: Op een 100Mb verbinding behaal je in de praktijk slechts een effectieve data-overdracht van 66 Mb. Dit komt door een overhead van andere pakketjes die nodig zijn voor de verbinding. Dat is dus 8 MB. Daar zit je niet eens ver vanaf. Kijk eerst dus even naar de snelheid als je een draadverbinding maakt.
Verder spelen er talloze andere factoren mee. Met kleine bestanden haal je een lagere snelheid dan met grotere.
Ook de werking en snelheid van je server speelt mee.
escape
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sommige merken netwerkkaarten zijn sneller dan de ander ook al zijn ze beiden 100 Mbit.

Kijk even of je hem op 100Mbit half duplex of full duplex hebt staan, en probeer handmatig op full te zetten.

Je zou kunnen overwegen om een gigabit netwerkkaart in je server te steken, maar dan heb je ook een gigabit aansluiting op je router wil je daar wat aan hebben.

Ps. ik heb ff op je server gekeken, en denk dat je netwerkaart de bottleneck is.

Controleer ook even wat je cpu load is als je 5MB erdoorheen jaagt.