ik wil graag draadloos internetten delen met mijn buren die 100 meter verder wonen. wat voor gevolgen/maatregelen moet ik verwachten ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je zal een signaalversterker moeten hebben en je zal waarschijnlijjk minder snelheid hebben. Tevens zal je eerder aan je verbruikslimiet zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat zal niet zo gemakkelijk gaan, zelfs als het een zichtverbinding is.
De ontvangende partij kan zoiets kopen, ik vermoed dat het dan wel gaat lukken, maar het blijft experimenteren.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal inderdaad een (of beter nog beide partijen een) richtantenne moeten hebben om het signaal over die afstand fatsoenlijk te kunnen overdragen.
als jullie tuinen aan elkaar grenzen zou ik gewoon een LAN kabel ingraven :) die heeft geen probleem met de overbruging van 100 meter. plus dat je snelheid er niet vreselijk onder te lijdn heeft.
dan kunnen je buuren daar altijd nog een draadloos router aan plakken als ze dat nodig hebben.

lijkt mij het goedkoopst...maar dan moeten wel de tuinen aan elkaar grenzen. de gemeente vint het niet leuk als jij dat zomaar door een plantsoen aanlecht. en jij vint het niet leuk als de gemeente het dan weer door kniptxD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon leggen die kabel, wat niet weet, wat niet doorknipt :P Beetje lef moet je hebben en zolang het duurt is 't best lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een LAN kabel van 100 meter gaat niet lukken. Waarschijnlijk krijg je niet eens een IP-adres, laat staan data overdracht. Je kan geluk hebben, maar meestal is na 90m 'schluss' (in sommige gevallen lukt het nog tot 110 meter).
capthavoc
13 jaar geleden
Je kan het natuurlijk even testen voordat je de kabel ingraaft ?
het lijkt mij in alle omstandigheden de goedkoopse oplossing
100 meter is wel erg veel dus veel signaal verlies en dus langzame snelheid ik vraag me af of je zelf met een signaal versterker dat bereik zover omhoog kan krikken.
het lijkt me riskante koop als je en signaal versteker moet kopen en het werkt niet

Het ligt er natuurlijk ook aan je omstandigheden gebouwen er tussen open veld ? zelfde gebouw zelfde stroomgroep ?
kan je daar iets meer van zeggen ?
capthavoc
13 jaar geleden
ik heb zelf een kabel gehad van 150 meter, gewoon door de lucht, door bomen en palen. Heeft 3 jaar goed gewerkt, toen ben ik daar weg gegaan, maar die hangt en werkt nog steeds. Een kabel door de grond kost veel meer geld. Omdat die dikker moet zijn. Ik heb een gewone draad voor adsl gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraagt naar de gevolgen en/of maatregelen. Er zijn geen gevolgen en/of maatregelen. Gewoon doen. Bespaart de helft aan kosten die toch al kunstmatig hoog gehouden worden door de providers.
Internet zou gratis moeten zijn of op z'n minst veel goedkoper dan nu het geval is. Dus delen, die aansluiting. Hoe meer zielen, hoe goedkoper het wordt. Kun je de hele buurt niet warm krijgen voor dit idee?