Bestaat er een soort zoekmachine waarin je afbeeldingen kan 'uploaden' (of iets vergelijkbaars) en dat je daar dan informatie over krijgt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja, TinEye. Zie hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
Deze zoekt hetzelfde plaatje op internet op
of dezelfde naam wellicht ?? dus toch via text
maar niet op de inhoud van het plaatje.
maar toch handig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, helaas vind tineye 8 vd 10 keer de afbeelding niet eens..
AWM
14 jaar geleden
Toch +1. Als TinEye hem wel vindt, dan heb je vaak meteen ook een link waar info in kan staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zoekt TinEye niet via tekst maar wel via de inhoud van het plaatje.

Andere antwoorden (2)

kort antwoord nee,...
omdat de computer uit een afbeelding nix kan opmaken
alleen een begeleidende text is een zoek optie
maar een zoekmachine is niet in staat uit de pixels info te halen
er is wel zoiets als gezichtherkenning software maar dat is ook maar beperkt
capthavoc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je ligt een beetje achter
google is ook al bezig om uit de foto's zelf informatie te halen.
Er zijn zoekmachines in ontwikkeling die dit kunnen (bron 1)
Maar google heeft inmiddels al gezichtsherkennings algoritmen toegepast (bron 2)