QR code zelf maken maar dan omgekeerd kan dat? (zie uitleg)

Normaal heb je informatie (tekst/linkje) die je omzet naar een QR-code.
Nu wil ik het andersom doen. Ik wil zelf blokjes tekenen bv een ster, of een andere herkenbare vorm.

uiteraard komt er dan één of andere onleesbare tekst/link uit. Maar deze kan ik dan wel weer op een andere manier gebruiken om goed door te linken. Bijvoorbeeld met www.bit.ly waar jezelf ingevoegde linkjes kan omzetten naar een configureerbare verkorte link.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
4.4K

Antwoorden (3)

Producten als Layar of eventueel ARtookit zouden je daarbij kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
En hoe dan wel ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
layar en artoolkit kunnen een afbeelding herkennen en daar eventueel een link aan koppelen.
De afbeelding hoeft daarbij maar in beperkte mate gestructureerd te zijn.
gvrox
11 jaar geleden
Maar het gaat hier om het construeren van de QR code zodanig dat het nog een herkenbaar plaatje is, plus dat het nog een geldige link oplevert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@gvrox: klopt :-)
je kan toch een zwart wit code gebruiken met als overlay bv een ster. vervolgens verwijder je de frame van de originele QR code. Dan werkt ie ook nog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal niet gaan om zomaar een geldige scanbare QR code te maken die ook nog een tekening voorstelt. Dat komt door de extra bits die toegevoegd worden voor error-correction, plus de masks die gebruikt worden om het patroon beter herkenbaar te maken voor QR scanners. Die scanners hebben moeite met meerdere blokken naast/onder elkaar van dezelfde kleur, dus die masks maken er weer een pseudo-random patroon van.
gvrox