Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een mail beschermd zijn tegen doorsturen?

10 maanden geleden
in: Internet
teusvh
10 maanden geleden
Mijn vrouw kreeg een mail die ze niet vertrouwde, en stuurde hem twee maal door naar mij naar twee mailadressen. Nooit aangekomen.
Thecis
10 maanden geleden
Ook niet in de spam gekomen?
Ik denk dat de mail in principe wel doorgestuurd kan worden, maar dat email providers (maar ook hotmail of gmail) deze wellicht al bij voorbaat blokkeren). Dus ik denk dat het terecht is dat ze het niet vertrouwde.
teusvh
10 maanden geleden
nee, ook niet in de spambox gekomen.
Ikhebgeenidee
10 maanden geleden
Verschillende providers? Mogelijk dat mail (nu) wel als onbetrouwbaar wordt gezien en daarom niet wordt bezorgd.
Thecis
10 maanden geleden
Dan denk ik idd dat de mail in het geheel geblokkeerd wordt door een van de providers.
VraagAntwoord66
10 maanden geleden
Ja dat kan zeker! Bepaalde organisaties blokkeren dat. Meestal doen ze dat omdat de mails niet voor derden bedoeld zijn en zo proberen ze het wat moeilijker te maken

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, een e-mail kan beveiligd worden om doorsturen te voorkomen, maar de effectiviteit verschilt.

Je kunt bijvoorbeeld gebruikmaken van bepaalde e-maildiensten die opties bieden zoals het instellen van verzendbeperkingen of het toevoegen van watermerken. Sommige diensten bieden ook de mogelijkheid om e-mails met een wachtwoord te beschermen.

Houd er rekening mee dat zelfs met deze beveiligingen kan iemand nog steeds schermafbeeldingen maken of de tekst handmatig kopiëren.

Wie heeft ervaring met het beveiligen van e-mails? Welke methodes gebruikten jullie om deze tegen doorsturen te beschermen?
(Lees meer...)
10 maanden geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 maanden geleden
"Houd er rekening mee dat zelfs met deze beveiligingen kan iemand nog steeds (...) de tekst handmatig kopiëren." Dat is geen doorsturen van de mail !
Dat is (ook juridisch) een NIEUWE mail.
LeonardN
10 maanden geleden
@Oze Ik snap je reactie niet zo goed. Zoals ik het lees stelt Gwen niet dat de tekst kopieren het doorsturen is van een mail (zie het ontbreken van het woord mail in die zin). Het is gewoon een herinnering aan het feit dat het (de beveiliging*) weinig doet als iemand ctrl-c , ctrl-v snapt. Maar wat ik helemaal niet zo goed snap is het juridische aspect. Wat bedoel je daar mee aan te geven? Ik kan me slecht een situatie voorstellen waarin een rechter iemand gelijk geeft omdat deze niet direct de mail herverstuurt heeft, maar een "nieuwe" mail heeft opgesteld met de letterlijke tekst uit de eerdere mail. Wat is de situatie waar je zogezegd aan denkt? Of nog mooier, heb je er een uitspraak bij? *Uiteindelijk gaat het er natuurlijk voor de beveiligende partij ook niet om dat de mail niet herverstuurd wordt, maar dat de informatie in de mail niet kenbaar wordt buiten de gemailden. Ik zou zeggen dat je een technische discussie aanhaalt (Ja, technisch is het een nieuwe mail), maar juridisch en praktisch kijk je naar de informatie die gedeeld wordt. Informatie delen is niet te beschermen. Informatie delen is waar juridisch naar gekenen wordt.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing