Waarom willen bedrijven zo graag dat je de app gebruikt ipv de website?

Het gebeurt me vaker: ik zoek iets op n website en krijg n popup met bv "gebruik onze app" of "ga verder in de app" enz. Waarom doen bedrijven dat, het maakt in mijn ogen toch geen verschil of jr via de website koopt of via de app?

7 maanden geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Apps krijgen vaak toegang tot bepaalde zaken op je smartapparatuur (contacten etc), apps kunnen ook meldingen geven (niet iedereen zet deze uit); dit kan van meerwaarde zijn voor webwinkels.
7 maanden geleden
Een app installeer je. Je krijgt sowieso een icoontje op je beginscherm. Dan denk je: ''Oja! Dat bestaat ook nog. Even kijken.''. Dat lijkt mij de grootste reden. Daarnaast heb je deze dan op je telefoon i.p.v de computer. Als je je onderweg verveelt gaan veel mensen even op alle apps kijken. Ik denk dat als je op de computer werkt, je gerichter met iets bezig bent.
7 maanden geleden