Waarom ben ik volgens mijn ip-adres in Leeuwarden?

Vroeger was ik klant van Ziggo en als ik dan op de website speedtest.net of ip-adress.com keek was mijn locatie netjes in Limburg, maar sinds een maand ben ik overgestapt naar glasvezel van Lijbrandt. Nu geven de site's aan dat mijn locatie in Leeuwarden is.
Hoe kan ik dit veranderen en wat zijn de gevolgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je dit willen veranderen? (Wat niet kan overigens.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat dit misschien positieve gevolgen had wat betreft de snelheid. Ik heb nu 50mb maar hoger is altijd leuker. :)

Het beste antwoord

Dat komt omdat de hoofdverdeelkast zich daar bevindt.
Ik heb net hetzelfde hier in Oost-Vlaanderen, ik woon nabij Zaffelare en krijg Lokeren als locatie wat op min 10 km hier vandaan is.