Kan iemand helder uitleggen wat een matchnotifier is waar dit allemaal gebruikt wordt?

In mijn internethistorie komt dit voor maar het zegt me niets. Ik begrijp dat dit oa bij datesites wordt gebruikt maar, daar kom ik niet.
Wie kan me helpen aan heldere en zo breed mogelijke uitleg?

12 maanden geleden
in: Internet
3K
Ritsuka
12 maanden geleden
Een notificatie dat jullie beide interesse in elkaar hebben en dat er een 'match' is.
addeknegt
12 maanden geleden
Dank voor je reactie Rituska. Kan zo’n notifier ook achter een site zitten? Of meekomen met een site? Ik ben absoluut niet op datesites geweest en daarom vind ik het vreemd.
Kn het ook door andere sites gebruikt worden? Bijvoorbeeld na een zoekopdracht bij witgoed oid?

Antwoorden (1)

Een "matchnotifier" is geen specifieke term die ik kan vinden in de gangbare contexten. Het lijkt echter te verwijzen naar een systeem of mechanisme dat wordt gebruikt om mensen op de hoogte te stellen wanneer er een match of overeenkomst is tussen bepaalde criteria of voorwaarden. Hier zijn enkele mogelijke scenario's waarin een matchnotifier kan worden gebruikt:

1) Dating-apps: In de context van dating-apps kan een matchnotifier worden gebruikt om gebruikers op de hoogte te stellen wanneer ze een match hebben met een andere gebruiker. Dit kan gebeuren op basis van gemeenschappelijke interesses, voorkeuren of andere criteria die zijn ingesteld in de app.

2) Job matching: Bij het zoeken naar een baan kan een matchnotifier worden gebruikt om werkzoekenden op de hoogte te stellen wanneer er een vacature beschikbaar komt die overeenkomt met hun vaardigheden, ervaring en voorkeuren. Dit kan helpen om het sollicitatieproces efficiënter te maken en werkzoekenden snel op de hoogte te brengen van relevante kansen.

3) Real estate: In de vastgoedsector kan een matchnotifier worden gebruikt om potentiële kopers of huurders op de hoogte te stellen wanneer er een woning beschikbaar komt die aan hun specifieke criteria voldoet. Dit kan onder meer het type woning, de locatie, het aantal slaapkamers, de prijsklasse en andere voorkeuren omvatten.

4) Productaanbiedingen: Online winkels kunnen een matchnotifier gebruiken om klanten op de hoogte te stellen van aanbiedingen, kortingen of nieuwe producten die aansluiten bij hun eerdere aankopen of interesses. Op basis van het koopgedrag of de voorkeuren van de klant kan het systeem automatisch relevante aanbevelingen sturen.

Het concept van een matchnotifier kan echter in verschillende andere contexten worden toegepast, afhankelijk van de specifieke vereisten en toepassingen van een systeem of platform. Het komt neer op het creëren van een meldingsmechanisme dat mensen op de hoogte stelt wanneer er een match is tussen hun criteria en de beschikbare mogelijkheden in een bepaald domein.
addeknegt
12 maanden geleden
Wat fijn, dankjewel
SimonV
12 maanden geleden
Plus. Komt dit antwoord rechtstreeks uit openai?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
12 maanden geleden
@SimomV
Ja. Maar ik wil er open over zijn dus staat openai wel in de bron.
SimonV
12 maanden geleden
Dan ben je dus wel van gedachten veranderd. "Pas op !!!! Dat ding brengt de grootste onzin ook als keiharde waarheid !" zei je vorig jaar nog. ;-)
https://goeievraag.startpagina.nl/forum/topic/2609163/ter-info-ai-in-plaats-van-google/ Maar in dit geval klopt het antwoord met bronnen die ik heb kunnen vinden.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
12 maanden geleden
Pas op ! Klopt nog steeds. Maar niet alles wat het produceert is meteen fout.
Ik heb daarom de tekst eerst goed nagelezen. :-)