Heb ik een vaste lijn naar mijn pc als ik daar een splitter tussen doe als Wifi-punt?

zo eentje bij de gamma vandaan goedkoopstekkertje

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
1.1K
LeonardN
3 jaar geleden
Wat bedoel je nu precies. Als het signaal eenmaal draadloos(Wi-Fi) is dan is het dus GEEN vaste lijn. Snap je wel goed wat Wi-Fi betekent?

Antwoorden (1)

Ja dat kan, maar het vereist enige handigheid en een RJ45 tang + 4 RJ45 connectors.
En de snelheid zakt van 1Gbit naar 100Mbit, de RJ45 aansluiting bevat 8 aders, en voor 100Mbit heb je maar 4 aders nodig, dus als je de kabel split zoals in de afbeelding dan kan dat, maar beter is gewoon een kleine 4 poorts switch te kopen en je verbinding zo te verdelen.
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
paulus811
3 jaar geleden
Goed antwoord +. Er zijn ook RJ45 connectors te koop die je zonder gereedschap aan de kabel kunt verbinden. Iets duurder, maar voor een enkele klus een goed alternatief.
LeonardN
3 jaar geleden
Hoe is dit een antwoord op de vraag? De vraag is niet hoe het zou moeten, maar of iets behaald wordt.
Ik snap de vraag inhoudelijk verder niet, ik snap de vrager niet.
Maar als je Wi-Fi gebruikt in de mix zoals de vrager voorstelt is het antwoord imo:
NEEN dan heb je GEEN vaste lijn.
Griffin
3 jaar geleden
"Hoe is dit een antwoord op de vraag?"
De vraag is een beetje krom gesteld, maar als ik het goed interpreteer wil deze meneer naast ethernet naar de PC óók ethernet naar een wifi-accesspoint, maar heeft maar één kabel, dus zijn vraag is of het mogelijk is deze te splitten waarop ik positief antwoord ja, mits je handig bent etc.