Kun je verliefd op iemand worden die je nog nooit in je leven hebt gezien?

Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan msn, chat en triviantrooms, dagelijks (dwangmatig) mailverkeer met een bepaald persoon. Zou het kunnen dat je na een poosje verliefd wordt op hem/haar?? Of noem je het anders??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
29K

Het beste antwoord

Verliefdheid is een onbegrijpelijk proces.
Nog steed is het niet uit te leggen waarom we verliefd worden op iemand, het is zeker niet alleen het uiterlijk, ook niet alleen het karakter, ook niet alles bij elkaar.
Maar wat dan wel?
Als we de ander niet kunnen zien, kan het toch gebeuren.
Waarschijnlijk speelt ook hier ons gevoel een heel belangrijke rol.
Contact met iemand hebben, zonder hem te zien, geeft een bepaalde emotie.
Voor een gedeelte de emotie veroorzaakt door de woorden en de intentie ervan.
Voor een deel herkenning van je zelf in de ander.
Voor een deel niet te begrijpen.
Het is een soort opvangen van de energie van de onzichtbare ander en dat gebeurt over en weer.
Zonder de ander ooit gezien te hebben ontstaan de emoties van verlieft worden.
Deze kunnen zo sterk zijn , dat hoe de ander er ook uit ziet, het totaal niet meer van belang is.
De verliefdheid gaat gewoon door.
Blinden zien ook niet de persoon waar ze op verliefd worden, maar ze worden het wel.
Verliefdheid gaat veel verder dan het visuele.
Het gaatzelfs verder dan het onzichtbare.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prachtig verwoord. +1

Andere antwoorden (10)

Ja hoor, dat is mogelijk. Je bent dan niet verliefd op het uiterlijk geworden maar op het (vermoedelijke) innerlijk van die persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kan dat! Verliefd wordt je op iemands karakter! Nu kan het wel zo zijn dat de verliefdheid over gaat als je iemand in het echt te zien krijgt, omdat er bijvoorbeeld geen enkele lichamelijke aantrekkingskracht is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan absoluut, de txten die je leest maken al een deel van de persoon. De rest vul je er waarschijnlijk in je hoofd zelf bij in. Hoe hij of zij eruit ziet..........
Dan is heel spannend hoe het is als je die ander werkelijk ziet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt verliefd op dat gedeelte van die persoon dat hij/zij op dat moment prijsgeeft. En dan maar hopen dat de ander ook echt oprecht is!! Anders heb je gevoelens voor een illusie.
Volgens mij komt er bij echte verliefdheid veel meer kijken. Want rechtstreekse communicatie tussen twee mensen bestaat uit veel meer dan alleen woorden. Daar is ook een hoop non-verbale communicatie bij die zeker bij kan dragen tot een echte verliefdheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit eigen ervaring zeg ik: ja, dat kan!

(En we zijn nu al jaren bij elkaar.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor waarom niet, je kan wel iemand leuk vinden die je nog nooit hebt gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker... Narcissus werd verliefd op zijn spiegelbeeld... Die persoon zelf had hij nog nooit gezien, wel zijn spiegelbeeld...

En ja dat kan ook dat je verliefd wordt op een virtuele persoon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, maar waar word je verliefd op? Het is wat je er zelf bij bedenkt en een beeld wat je zelf schept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan...
mijn ouders ontmoeten elkaar pas in levende lijve nadat ze een jaar met elkaar gecorrespondeerd hadden (dat noemde men vroeger zo ten tijde van WOII, maar toen wisten ze al dat ze met elkaar verder door het leven wilden gaan, zo verliefd waren ze op elkaar geworden en dat enkel door brieven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is mogelijk. kijk maar naar dating site´s mensen worden verliefd op iemand die ze niet kennen