Hoe kan ik op google autoinvullen uitschakelen?

Daarmee bedoel ik dus niet het autoinvullen dat normaal gesproken op elke website word gebruikt maar dus alleen dat op google.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik denk haast dat je het nieuwe Google Instant bedoelt. Dit kun je uitschakelen door naar www.google.com te gaan en dan helemaal rechtsbovenaan op het radertje te klikken. Daar kun je kiezen voor de Zoekinstellingen.

Op de volgende pagina kun je onder Google Instant kiezen voor "Google Instant niet gebruiken". Die instellingen kun je rechtsonder opslaan via de knop "Voorkeuren opslaan". Dit wordt dan in een cookie in je webbrowser bijgehouden, zodat Google weet dat je dit een volgende keer niet wilt gebruiken.

Zelf heb ik dit ook uitgeschakeld, want ik vind het niet prettig dat elke toetsaanslag naar Google wordt gestuurd om aangevuld te worden. Ik vind vooral het springerige effect van hoe de zoekresultaten worden aangevuld niet prettig. Al kan ik me goed voorstellen dat er voldoende mensen zijn die dit een welkome aanvulling vinden en dit daarom ingeschakeld laten. Ook zullen er genoeg mensen zijn die deze instelling niet zo 1-2-3 kunnen vinden en daarom maar aan laten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan niet. In de preferences van Google kun je het niet regelen ( http://www.google.nl/preferences ).
Google laat deze faciliteit door een javascript uitvoeren, dus als je javascript uitschakeld in je browser, ben er wel vanaf.....

Toegevoegd na 41 seconden:
tikfout: ben JE er wel vanaf.