als je lid bent van een prive groep op facebook kunnen je facebook-vrienden dat zien?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
8.6K
Pieterke
4 jaar geleden
Dat kunnen ze niet zien.

Antwoorden (1)

Een besloten groep kan je vinden, niet-leden kunnen niet zien wie de leden zijn. Wel teksten lezen maar niets posten. .

Van een geheime of verborgen groep weet je het bestaan niet eens, hier is een link en uitnodiging zeker nodig. De geheime groep is ontstaan, zo begreep ik, omdat je als privé persoon bedrijfsmatig gevolgd kunt worden op Facebook. Niet altijd zonder gevolgen is gebleken.

**Besloten en verborgen groepen
Het verschil tussen besloten en verborgen groepen is dat de eerste variant vindbaar is tijdens het zoeken op Facebook, terwijl je voor de laatste een link moet hebben of uitgenodigd moet worden.**
https://www.onemorething.nl/2018/07/facebook-blunder-besloten-groepen/?utm_source=google&utm_medium=organic
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ter verduidelijking: dit staat bovenaan zo'n soort groep op FB:
***Inzicht in de privacy van deze groep
De naam van de privacyinstelling van deze groep is gewijzigd van geheim naar privé om de privacyinstelling begrijpelijker te maken. Er verandert niets aan wie je groep, de leden en de berichten kan zien. Alleen de naam van de instelling wordt gewijzigd. Dit is een besloten groep. Dit betekent dat net als voorheen alleen leden kunnen zien dat je lid bent en wat je plaatst. Deze groep is verborgen. Net als voorheen kunnen alleen leden de groep vinden en anderen uitnodigen om lid te worden.***