Hoe voorkom ik dat ik niet meer terug (naar google) mag bladeren vanaf een webpagina?

Stel dat ik google op b.v. "robot framework xml" dan stuurt de eerste link mij naar http://robotframework.org/robotframework/latest/libraries/XML.html
Op die pagina kan ik echter niet vinden wat ik zoek en ik wil de 'back'-knop van de browser (Internet Explorer) gebruiken om terug te bladeren naar mijn google-resultaten

Dat weigert de browser !
Hij blijft hangen in de robotframework.org-pagina.

Dit gedoe kom ik op steeds meer sites tegen. Kan ik dat op de een of andere manier voorkomen ?

(Bijkomend probleem: het betreft een computer van het werk. Ik kan geen extensies of andere browsers installeren en Java heb ik ook nodig voor mijn werk)

Weet jij het antwoord?

/2500

Scherm afsluiten, en via de geschiedenis teruggaan naar de Googlezoekopdracht. O ja, scherm afsluiten hoeft niet per se (alleen als je blijft hangen)

Toegevoegd op 08 februari 2019 11:27: tekst

Dit is waarschijnlijk een instelling om je persé op die site te houden. Dat heb ik thuis ook, dus niet speciaal op computers van het werk. Je kunt dan op het linker pijltje in je brouwser gaan staan. Klik op je rechter muisknop en klik dan in de lijst op Google (je ziet dan een lijst met sites die je van tevoren bezocht hebt). Dat is niet zo omslachtig als via je geschiedenis.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100