Is deze site betrouwbaar?

http://www.uggstore.com.au/product_info.php?products_id=121

iemand ervaring met deze site?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Zelf geen ervaring mee, maar ik kwam onderstaande reactie tegen. Schijnt niet betrouwbaar te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt!
Moet er niet aan denken dat ik daar iets zou hebben besteld.

Andere antwoorden (2)

Los van het feit of de site / winkel betrouwbaar is of niet : het is een roteind weg, en ook nog eens geen EU-land.

Dat betekent dat er bij je bestelling torenhoge verzendkosten zullen komen, en dat je spullen na aankomst naar alle waarschijnlijkheid langs de douane zullen gaan, die al snel 25 % invoer- en inklaringskosten berekenen over het HELE bedrag, inclusief de verzendkosten.

Bij een dergelijk duur artikel betekent dat dus tientallen euro's extra. terwijl ze hier te lande ook gewoon te koop zijn - en anders wel in een ander EU-land.

Veel producten lijken in het verre buitenland goedkoper dan hier, maar als je ze zelf importeert, kom je niet zelden even hoog of hoger uit dan wanneer je ze hier gekocht had. En je zult niet de eerste zijn die dat overkomt. Bezint dus eer ge begint, en reserveer dergelijke avontuurlijke acties liever voor spullen waar je echt niet makkelijker aan kunt komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind deze reactie enigszins overdreven hoor.... Zo was het misschien in de beginjaren van internetshoppen, maar tegenwoordig liggen de zaken echt wel anders. Een van de sterke punten van internetwinkelen was/is juíst dat je makkelijk zaken kan kopen uit verre landen. Dus dat roteind weg vind ik totaal geen argument.
Het feit of het al dan niet een EU land is boeit ook niet. Je kan net zo makkelijk worden opgelicht door een internetwinkel binnen de EU als daarbuiten. Torenhoge verzendkosten... dat ligt maar helemaal aan wie het verkoopt en welk land. Ik koop al jaren zaken bij een internetshop in China. Die versturen gratis en ik heb altijd alles netjes gekregen. Ook niet altijd waar dus die hoge verzendkosten. Spullen vanuit het buitenland gaan altijd langs de douane. Echter kijken ze uit welk land het komt en doen ze een risicoschatting of ze het al dan niet moeten doorlichten. Het is vaker zo dat dat níet gebeurd dan wel (zoek maar eens op hoeveel dingen er dagelijks door de douane moeten. Niet te doen om dat allemaal te controleren.). Een bedrijf kan ervoor kiezen iets op te sturen als zijnde een demo of een geschenk. Op die manier wordt er zelden tot nooit invoer- en inklaringskosten berekend. (Bij mij nog nooit en ik heb zaken besteld die toch zo rond de 175 dollar kostten). Kortom: het hangt er maar net vanaf wat je betaald aan verzending. Bovendien zou elke zichzelf respecterende website je hiervan op de hoogte moeten stellen voor je daadwerkelijk betaald. Dus je komt niet voor rare verrassingen te staan. En je laatste alinea slaat de plank ook al mis. Je kan wel degelijk (een heel stuk) goedkoper uit zijn door producten in het buitenland te halen. Tuurlijk er zal replica tussen zitten. Tuurlijk soms is het gewoon rotzooi. Maar af en toe kan je echt heel mooi een slaatje slaan. Productiekosten zijn ook maar iets wat door een ander is bepaald. Het is geen wet ofzo en er zijn altijd wel slimmeriken die net wat goedkoper kunnen produceren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je mijn antwoord wel gelezen ? Ik heb het geen moment over oplichting gehad, bij mijn weten. Alleen over de verrassingen waar mensen - nog steeds ! - voor kunnen komen te staan als ze denken iets goedkoops te importeren. Ik bestel ook spullen van over de hele wereld, vooral als ze hier veel te duur of niet te krijgen zijn, maar met niet-eu-landen heb je bijna elke keer met hoge invoerkosten te betalen - niet zelden een kwart of meer van het aanschafbedrag. Of veel meer, bij spullen van in principe weinig waarde. Maar ook bij geschenken of monsters zat regelmatig een dikke rekening - vooral uit China.
Okee, het risico vanuit China is groter dan vanuit Amerika, maar uit beide landen heb ik al regelmatig een rekening van de douane gekregen, hoor. Alleen binnen EU-landen gaat het altijd goed. En Deal Extreme (HongKong) ; die komen ook altijd probleemloos langs de douane vreemd genoeg.
Je moet altijd de beoogde winkel waar je wilt kopen kritisch onderzoeken. Nazoeken op het internet, kijken wat ervaringen van anderen zijn. En zelfs dát moet je wat relativeren. Als 9 mensen zeggen een winkel is goed en 1 of 2 zeggen van niet dan zou ik er wel iets kopen. Zeggen 5 mensen dat het een slechte winkel is, en 5 zeggen goed, dan zou ik al wat voorzichtiger zijn. Zeggen 2 een goeie winkel en 8 van niet dan is het een no-go voor mij. Maar dat beslis je allemaal zelf waar je die grens trekt. Let bij je onderzoek ook op de ouderdom van reacties van mensen. Reacties van jaren oud daar heb je niet zoveel aan. Zo'n winkel kan immers veranderen qua instelling.

In dit geval is het antwoord van Morana waardevol. Na het lezen van die link zou ik eerst ergens positieve ervaringen willen lezen van de webshop. (wat me niet is gelukt trouwens over die site)

SpelTip 7: bestel eens iets goedkoops en kijk of dit netjes wordt afgehandeld.
SpelTip 15: stuur ze eens een e-mailtje met een vraag ofzo. Kijk of het netjes en snel wordt afgehandeld.
SpelTip 23: kies altijd een betaal methode waarbij je eventueel de betaling ongedaan kan maken als het product niet in orde is. (Paypal, creditcard)
SpelTip: 25: check of er duidelijke adressering is. Telefoonnummers van een supportdesk, e-mail adressen (let op of er verschillende adressen zijn speciaal voor problemen/klachten). Dat soort zaken.

Dit vond ik op de website die ik vaak gebruik om te kijken of een webshop betrouwbaar is:

http://www.sitejabber.com/reviews/www.uggstore.com.au

En aan de hand daarvan zeg ik: NIET aan beginnen en nog even verder zoeken op internet naar je Uggs ;)