Waarom word je altijd weer gevraagd om een app te installeren als je alleen via een site wilt werken?

Als je bv op www.LinkedIn.nl inlogt blijf je bestookt worden met de uitnodiging om de app te installeren terwijl ik dat niet wil. Heel veel sites stellen deze (opdringerige) vraag.

5 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Antwoorden (3)

Dit is omdat een app exacte download cijfers en actieve gebruikersaantallen heeft. Hiermee kan de app producer aantonen aan adverteerders dat zijn app goed werkt en veel gebruikers heeft.

Kort gezegd: meer geld.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Veel software development bedrijven (uiteindelijk is Linkedin een softwareproduct) zijn van mening dat ze een betere gebruikerservaring kunnen bieden via een app. App's zijn significant sneller, bieden 60fps animatie en laden progressief data in (dus niet alles in 1 keer). Het gebruik van een app is laagdrempeliger, want je bent direct ingelogd. Dus maak je vaker en langer gebruik van een product of dienst - en dat is in het belang van het bedrijf.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kijk, dat is nu een leuke vraag. Het antwoord is divers en de mensen hieronder hebben zeker al goede antwoorden gegeven.

Het pad naar meer inkomsten voor LinkedIN en een betere gebruikerservaring voor jou begint bij data, loopt ergens langs een paar strategische afdeling bij LinkedIN en eindigt in keiharde dollars of euro's. Maar hè, dat is wel heel erg vaag, vind je niet?

Met de app kunnen ze inderdaad beter bepalen hoeveel unieke gebruikers ze advertenties kunnen aanbieden. Echter is LinkedIN bijna een gesloten platform, dus het aantal unieke gebruikers kunnen ze redelijk precies bepalen aan de hand van de ingelogde gebruikers.

Jouw telefoon biedt allerlei metadata. Als je de app installeert is 1 van de eerste vragen of je jouw contacten wilt exporteren. Daarmee koppelen ze andere gebruikers aan het lijstje met 'bekenden', zo kun jij je netwerk uitbreiden en heeft LinkedIN een hele bups nieuwe mailadressen en telefoonnummers.

De app kan ook jouw locatie bijhouden, die data is goed bruikbaar om je advertenties te laten zien die aansluiten bij jouw recente activiteiten of locatie.

Daarnaast kunnen ze zowel met de app als met de website bijhouden welke bedrijven je interessant vind, om zo recruiters aan je te koppelen en de advertenties nog verder te personaliseren. De recruiters betalen stevig voor een premium account zodat ze makkelijk een goede match kunnen vinden tussen al de mensen met een LinkedIN account. Doordat jij al je skills opgeeft, je bedrijven interessant vindt, berichten interessant vindt (door op de 'Interessant' knop te klikken / tikken) en de app al deze gegevens verder verrijkt met meta-data, kan LinkedIN jouw ervaring verbeteren en zelf zijn inkomsten verhogen.