waar moet je opletten bij nieuw internet abonnement ? hier wil ik ook mee op Wifi kunnen, Heb je ook nog een lijn nodig van KPN

ik heb nu modem die geen wifi ondersteund
heb een KPN lijn wat toen nodig was voor
internet abonnement, heb ik deze lijn straks nog nodig wanneer ik een nieuw internet abonnement neem ?

http://www.t-mobile.nl/internet2?gclid=CLLLy5jEhLECFVMTfAodAXXqNw&ecmp=vast_SEA_internet_algemeen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

ALs je verwacht vaak de servicedesk nodig te hebben (m.a.w. het internet is voor jou geen gesneden koek), dan zou ik minder op de prijs letten, maar een provider nemen die een hoog servicenviveau biedt. Je zou dan bijvoorbeeld XS4ALL kunnen bellen. Je hebt dan geen aparte kpn lijn meer nodig. Het modem dat je krijgt (gratis in bruikleen) biedt WiFi. Mocht het zelf installeren niet lukken, dan komen ze dat voor je doen. De meeste providers bieden verschillende internetsnelheden. Voor gewoon 'surfen' kun je het minst snelle abonnement nemen. Wil je ook HD films kunnen downloaden, dan kun je een iets sneller abonnement overwegen. De kosten daarvan zijn dan uiteraard ook iets hoger.

Het opzeggen van de vaste KPN lijn scheelt je een hoop geld, maar let wel op dat ze je geen boete berekenen. De KPN is daar namelijk bijzonder flauw in. Ook al ben je al 25 jaar klant, je zou de eerste niet zijn die een boete van 300 euro ontvangt voor 'te vroeg' opzeggen.

De vaste telefoon blijft gewoon werken, deze kun je ook op het modem (laten) aansluiten. Bellen reken je dan ook via de provider af. Je kunt dan kiezen per gesprek of een maandelijks vast bedrag van ongeveer 15 euro voor onbeperkt bellen naar vaste nrs in Nederland.
11 jaar geleden
Internet kán via:
-telefoon (dsl)
-kabel
-glasvezel

Als je "alleen maar" een KPN-lijn hebt liggen dan moet je het daar mee doen, zo niet kan het via de andere mogelijkheden.
Soms/vaak/meestal moet je 5 euro per maand betalen aan KPN bij een dsl abonnement ik ben bewust op zoek naar een abonnement waar dat niet hoeft.
Soms is internet+telefonie (bijna) even duur als alleen internet omdat die €5 KPN er dan wel inzitten. (niet vaak maar het gebeurt wel)

Ook een goede is om op te letten wat de verhuiskosten zijn; deze kunnen vies hoog zijn bij de een en gratis tot een paar euro bij de ander.

(voel je vrij een comment hier op te geven met aanvullende vragen ^^ )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb online van t-mobile en jog maar 1 keer de servicedesk nodig gehad.
Meeste problemen worden verholpen door de modem opnieuw te opstarten... Je moet niet zoeken naar een provider met goede klantenservice omdat ie vaak uitvalt..
Je moet zoeken naar een provider met een hoge uptime! ^^
Wat niet uitvalt heb je ook geen hulp bij nodig is om het weer aan te krijgen xD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zit te kijken om over te zetten naar een andere abonnement van t-mobile daar zit ik nu ook met ADSL Lite abonnement, toen had je KPN lijn nodig betaal veel voor KPN lijn, moet ik deze lijn eerst opzeggen voordat nieuw abonnement neem bij t-mobile of kunnen hun dat opzeggen wanneer ik het overzet, wil niet heel lang zonder internet zitten straks