hoe is downloaden ontstaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de legaliteit van de oerknal is Brein nog niet uit, ze willen deze eerdaags wel voor de rechter dagen.

Antwoorden (4)

Sinds de computers (in de ruimste zij van het woord): bestanden die jij wil hebben en erg groot zijn moeten gedownload worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Sinds er netwerken zijn, een computer zonder een netwerk kan lastig downloaden, dan heet het gewoon kopiëren. De grote van een bestand heeft er niks mee te maken, ook kan je een bestand gewoon op een floppy/hdd zetten en zo op een andere computer krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord komt waarschijnlijk uit haar/zijn Fantasia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BINGO! 1 punt naar 1vraagje
Downloaden is niet meer dan een bestand van een server halen de eerste mail van een server(als je alleen internet meetelt) of het eerste word-bestandje(als je een intranet meetelt) wat overgezet werd was de eerste download. Het is de meest logische actie om te ondernemen als je eenmaal een verbinding maakt tussen twee computers of een computer en een server. Het is niet anders dan het equivalent van kopiëren van een bestand op een computer.

Als je het overzetten van copyright beschermd materiaal bedoelt dan is waarschijnlijk BBS de eerste die zich die daarmee bezighield. DIt was nog uit de tijd dat je met een analoge telefoonlijn en een 1200 baud modem in moest bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat van een andere computer/server/apparaat moet komen, word gedownload naar je computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigenlijk is de vraag hoe het is ontstaan.. en ik denk dat de steller van de vraag refereert aan het illegaal downloaden van muziek en films.
Als je het (illegaal) dowloaden van muziek en films bedoeld dan is dit begonnen met de eerste uitwisslings (peer-2-peer) programma.
Napster is tegenwoordig een betaalde muziekdienst.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is dus begonnen met het programma Napster.