Kan ik nu een tijdelijke website online zetten om dit later door professionals te laten bouwen?

Ik wil een professionele website laten bouwen, maar voor nu is dat te duur. Kan ik mijn domein naam claimen via bijvoorbeeld jouwweb en daar mijn website op bouwen om hem later door professionals opnieuw te laten maken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.5K
LeonardN
5 jaar geleden
Ja, je moet dan wel het pro-abonnement nemen zodat je elke domeinnaam kan gebruiken en niet een jouwweb-domeinnaam. Ik zou eerst wel even contact opzoeken om te kijken hoe de overdracht gaat van domeinnaam.
SimonV
5 jaar geleden
Ik weet niet hoe groot de keuze in domeinnaamextensies bij Jouwweb is. Eventueel kun je elders je domeinnaam laten registreren en deze daarna koppelen aan de site van Jouwweb. Dat voorkomt ook eventueel gedoe bij beëindiging van je Jouwweb-abonnement.

Antwoorden (2)

Dat kan zeker, goed plan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja Koen, dat is geen probleem.

Let wel: je website wordt geïndexeerd door Google. Dit betekent dat pagina's op je website worden getoond wanneer bezoekers bepaalde zoekwoorden of zoekwoord combinaties zoeken. Hoe langer je website bestaat, hoe relevanter je website wordt en hoe hoger posities van jouw pagina's zullen krijgen.

Je wilt voorkomen dat wanneer je website in de toekomst opnieuw wordt gebouwd, je deze posities kwijtraakt.

Denk dus nu goed na over je domeinnaam en over de verschillende pagina's op je website (de pagina url), zodat die bij het maken van de nieuwe website niet hoeven te veranderen.