Wat zijn de gevolgen van het feit dat alle IP-adressen op zijn?

Vandaag (3-2-2011), las ik op teletekst dat de IP-adressen op zijn.
Het systeem had ruimte voor ruim 4 miljard adressen.. die zijn allemaal al vergeven.
Wat zijn de gevolgen hiervan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het probleem is al een paar jaar bekend. De industrie heeft daarom het nieuwe internetprotocol IPv6 ontwikkeld. Hierdoor komen biljoenen nieuwe adressen beschikbaar. Het systeem is alleen nog niet overal doorgevoerd.

Het internet komt dus niet stil te liggen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus vanaf nu worden er nog alleen maar 128 bits IPv6 adressen uitgedeeld. Dat zijn de belangrijkste gevolgen. Dat dit zou gebeuren was bekend en het IPv6 is ook al lang ingevoerd.

Toegevoegd na 8 minuten:
Vergelijk het met het opraken van kenteken nummering. Dan moet je de oude gegevens nog administreren en met een nieuw type nummering verder gaan. Maar nogmaals, dit is jaren bekend en een nieuwsrubriek vind het natuurlijk erg leuk om te melden met een wat suggestieve kop dat de laatste adressen zijn uitgedeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat alle uitgevers snel over moeten stappen op IPv6 in plaats van het huidige IPv4 waar er veel meer van beschikbaar zijn.