Kun je een mail die naar een niet bestaand e-mail adres gestuurd is nog terug halen?

Ik heb een mail per ongeluk doorgestuurd naar een niet bestaand e-mail adres. Ik heb daarna de mail verwijderd (ook uit de prullenbak), kan ik deze mail nog terug halen op de één of andere manier? Ik gebruik Gmail en volgens mij wordt het versturen minstens nog één keer geprobeerd door Gmail. Dan moet de mail toch nog "ergens in de cloud hangen?" Ik heb de mail verwijderd omdat ik dacht dat ik hem toch doorgestuurd had. Ik zou de mail heel graag nog in mijn bezit hebben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een niet bestaand emailtje naar een persoon waarvan het domein ook niet bestaat komt vrijwel meteen weer terug in je inbox door de SMTP server van de provider als niet bezorgd afgeleverd, hier zit vaak de body van je mail(dus de feitelijk inhoud) niet meer bij, maar is vervangen door het bericht dat het niet gelukt is om te versturen. Een emailtje naar een niet bestaand persoon naar een bestaand mail domein blijft bij de inkomende mailserver een tijd in de wachtrij staan en wordt steeds met een grotere inval getracht af te leveren, en na een x-tal pogingen wordt de bezorging gestaakt en krijgt de verzender vaak een cryptische melding met wat header informatie waaruit blijkt dat je het naar voor die mailserver onbekende gebruiker hebt gestuurd, hier zit vaak ook geen originele inhoud van de mail meer bij(verschilt per mailserver hoe dit teruggestuurd wordt) Zulke verkeerd gestuurde mailtjes moet je als verloren beschouwen.

Vaak zit er bij de mail dat je mail niet is aangekomen een .txt bestand, hierin staat meestal de inhoud van je mail (alleen teks, geen afbeeldingen). Als het klopt wat in het andere antwoord staat is de kans groot dat je deze mail met foutmelding 'niet afgeleverd' nog krijgt, open de bijlage (indien aanwezig) en je ziet hier dan de tekst van je email in terug.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100