Is er een javascript die je webpagina voorleest?

Ik zoek een (gratis) javascript die ik op mijn website kan plaatsen. D.m.v. dit javascript wordt de pagina voor gelezen.
Nu weet ik dat er text to speech programma's zijn. maar zijn deze er ook voor website to speech?
En zo ja, waar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja, website to speech bestaat wel, alleen is vaak niet gratis. Bijv. Browsealoud, of Readspeaker. De laatste is wel gratis versie van, volgens de website dan wel met reclame:
http://www.websonic.nl/nieuws/readspeaker-laat-de-inhoud-van-je-website-voorlezen-21383

Vroeger had je ook Textaloud, maar hoor je weinig meer van:
http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Misc__Sound_Tools/TextAloud.html
.

Momenteel werkt men aan een standaard implementatie in HTML voor speech:
http://lists.w3.org/Archives/Public/public-xg-htmlspeech/2011Feb/att-0022/htmltts-draft.html

Nog even wachten....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Lastig probleem inderdaad. Lijkt een nog onaangeboorde markt te zijn. Ik kwam ook alleen op ReadSpeaker, maar dat is (om goed te kunnen gebruiken) een betaaldienst. Daarnaast lijken er nogal wat irritatie factortjes te zijn als je het gebruikt (player zorgt voor een mashup van je website, niet mooi voorlezen en nog zo wat).
Alternatief zou zijn om de tekst in je website, als die eenmaal vaststaat, te laten voorlezen door een van de vele gratis applicaties die er zijn en dat op te nemen. Vervolgens een linkje te plaatsten op je site die dan verwijst naar het betreffende mp3tje (of mpg of wat je maar wilt gebruiken). Geloof dat de website van de belastingdienst het ook zo heeft gedaan. Veel werk uiteraard. Wel gratis en je kan het bijstellen zoals jij dat wilt.

Ik ben geen andere elegantere oplossingen tegengekomen.