Als ik een nieuw tabblad open in Chrome dan zoekt google weer in het Engels, hoe aanpassen?

Ik heb in Chrome taal en de zoekmachine op Nederlands en Google.nl ingesteld. Als ik echter een nieuw venster of tabblad opent en ik zoek via de adresbalk, is heel google weer in het Engels. Ik moet dan weer op het wieltje rechtsboven klikken om Nederlandse zoekresultaten te krijgen. Ik word er helemaal gek van. Hoe kan ik dit voor álle tabbladen instellen???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
2.3K

Antwoorden (1)

Je klikt op de streepjes rechtsboven en gaat naar Instellingen. Bij Zoeken klik je op Zoekmachines beheren. Daar zorg je dat http://www.google.nl op Standaard komt te staan. Sluit af met Klaar.
Dan klik je op Geavanceerde instellingen, en je scrollt naar Talen. Klik op Taal- en invoerinstellingen. Daar zorg je dat Nederlands de taal is waarin Google Chrome wordt weergegeven. Sluit af met Klaar.
Nu heb je alle zoekacties op Nederlandstalige Google gezet, en kan het niet meer met een nieuw tabblad naar Engels gaan.

Toegevoegd na 12 uur:
Naar aanleiding van je reactie kan je nog het volgende doen:

Zoek iets op in Google, en ga dan op de bladzijde met de treffers via het radertje rechtsboven (onder Inloggen) naar Talen. Daar staat "Welke taal moeten Google-producten gebruiken?". Zet een vinkje bij Nederlands en klik op Opslaan.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals bij mijn vraag vermeld, heb ik dat allemaal al gedaan..Daar ligt het dus niet aan.
Amadea
9 jaar geleden
Alles ben ik nog een keer langs gegaan, maar dat kan gewoon niet. Als jij http://www.google.nl op Standaard hebt staan dan kan het onmogelijk in een nieuw tabblad ineens weer google.com worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat heb ik inderdaad op standaard staan en ik het allemaal opgeslagen. En hij zoekt wel gewoon via google.nl, maar de resultaten zijn dan opeens in het Engels, en ook het menu bovenaan is dan opeens weer in het Engels (Web - Images - Maps enz.).