Je bedoelt een foto van een bankbiljet op internet? Er zijn een aantal verschillen tussen echt en nep geld:
Plaatje van echt en nep geld:
-voelbaar inkt aan de linkerzijde van het biljet, dit voel je dan niet op een plaatje maar er kan een verschil zijn met een aantal lijntjes aan de zijkant.
-wellicht kan je een watermerk op het plaatje zien door lichtinval

*op internet een vals biljet van het echte onderscheiden is een beetje zoek de verschillen. Hou er een biljet naast waarvan je al zeker weet dat hij echt is en kijk of je verschillen ziet.

In het echt; echt van nep geld onderscheiden:
-voelt het geld stevig aan (niet slap of vettig) en knispert?
-voelbaar inkt aan de linkerkant van het biljet.
-is er een watermerk aanwezig?
-aan de rechtkantig zit een hologram dat verschillende kleureffecten heeft bij het kantelen van het biljet.

https://www.dnb.nl/echtofvals/nl/all-features/europa/5/paper/index.html

*Bij het controleren van biljetten kan je een speciale stift gebruiken of je kan het biljet door een speciale machine halen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
om valse biljetten op te sporen heeft men niet noodzakelijk het internet nodig.
bij het drukken van bankbiljetten maakt men gebruik van "diepdruk". vroeger werd het ganse biljet eerst met de hand gegraveerd maar omdat dit nogal duur is wordt bij het drukken van de hedendaagse bankbiljetten een combinatie van druktechnieken gebruikt. de achtergronden worden gedrukt met offsettechniek (dit laat geen enkle spoor van relief na) en slechts een deel van het biljet, o.a. de cijfers en de beeltenis zoals dat tempeltje op een biljet van 50 euro in bruine kleur.
daar wordt nog steeds "diepdruk" voor gebruikt en doordat de inkt eerst in de holtes/lijnen van de gravure wordt geperst en bij het drukken uit die lijntjes wordt gezogen ontstaat er relief wat men kan voelen, tenminste wanneer de biljetten nog relatief nieuw zijn. door veelvuldig gebruik en dus slijtage wordt dit met de tijd wel moeilijker om dat te controleren.
ik hoop dat je iets aan deze uitleg heeft...