Hoe stel ik in dat mijn PC de browsergeschiedenis automatisch wist als ik internet explorer afsluit?

Het gaat hierbij om Windows10. Wanneer ik in het browserscherm ga naar instellingen, vervolgens internetopties en daarna "browsergeschiedenis wissen bij afsluiten" aan vink en het scherm afsluit, worden mijn internetgegevens niet gewist. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? En of ik misschien een instelling verkeerd heb staan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Antwoorden (1)

Voor jouw probleem zijn er twee opties, of je browsed altijd in private mode zodat er geen slierten van jouw internet bezoek achterblijven door een shortcut te maken met de volgende syntax: "%ProgramFiles(x86)%\Internet Explorer\iexplore.exe" –private

Of je dwingt het af via het groepsbeleid dat je een powershell script uitvoert zodra je uitlogt en dat windows verder afsluit als het script is afgerond, met het volgende power-shell script verwijder je de downloads, geschiedenis en caches. Plak de volgende informatie in een notepad en zet deze in je home folder en noem deze iets zinnigs en gebruik *.ps1 als extensie:

$t_path_7 = "C:\Users\$env:username\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files"
$c_path_7 = "C:\Users\$env:username\AppData\Local\Microsoft\Windows\Caches"
$d_path_7 = "C:\Users\$env:username\Downloads"

$temporary_path = Test-Path $t_path_7
$check_cashe = Test-Path $c_path_7
$check_download = Test-Path $d_path_7

if($temporary_path -eq $True -And $check_cashe -eq $True -And $check_download -eq $True)
{
echo "Clean History"
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 1

echo "Clean Temporary internet files"
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 8
(Remove-Item $t_path_7\* -Force -Recurse) 2> $null
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 2

echo "Clean Cache"
(Remove-Item $c_path_7\* -Force -Recurse) 2> $null

echo "Clean Downloads"
(Remove-Item $d_path_7\* -Force -Recurse) 2> $null

echo "Done"
}
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Ben benieuwd naar de uitleg van de min.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Alleen het nadeel is dat ik niet heel erg thuis ben powershell-scripten en dat soort instellingen.
In elk geval bedankt voor de linkjes! Alleen kon ik je uitleg niet helemaal volgen. Zou je wat meer stap voor stap toe kunnen lichten hoe ik deze powershell-scripten instel?