Op dit moment (13 september 2016) zijn er minstens 4.7 miljard pagina's op internet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit aantal is gebaseerd op de schattingen van het aantal pagina's geïndexeerd door Google, Bing, Yahoo Search. Van het totaal van deze schattingen wordt de overlap tussen deze zoekmachines afgetrokken.

Toegevoegd na 13 uur:
Het deep web is hierbij niet meegerekend. Geschat wordt dat daar 400.000 pagina´s zijn. Logischerwijs kan nooit gecheckt worden of dit aantal klopt.
Het deep web is het World Wide Web dat ontoegankelijk is voor zoekmachines. Veel organisaties, bedrijven en overheden hebben enorme databases op het web staan die alleen na authenticatie opgevraagd kunnen worden.
Onderdeel van het deep web is het dark web.

Toegevoegd na 3 dagen:
In de link staat 4,7 "billion". Een billion is echter geen biljoen. We noemen dergelijke woorden in verschillende talen die veel op elkaar lijken maar een geheel andere betekenis hebben valse vrienden.
https://www.languagelab.nl/stijlgids/billion-is-geen-biljoen
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
maar dan zijn alle pagina's in het deep web en de darknets niet meegeteld. Deep web zijn bijvoorbeeld mailtjes en cloudopslag. En darknets zijn delen waar meer illegale websites zijn. Deze worden niet geindexeerd en er is niet bekend hoeveel het er zijn.
ronron1212
7 jaar geleden
er staat at least 4.7 billion pages geen miljard billion is ietsje meer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_grote_getallen
SimonV
7 jaar geleden
Die fout wordt veel gemaakt.
Een billion is geen biljoen maar een miljard. https://www.languagelab.nl/stijlgids/billion-is-geen-biljoen