Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik dezelfde internet snelheid behouden op de bovenetage wanneer ik een extender (van TP-Link) gebruik?

Ik heb een glasvezel abonnement van 50 Mbps Upload en Downloadsnelheid. De router zit op de eerste verdieping en middels een wifi-extender van TP-Link (type AV500) wordt mijn wifi-netwerk op de tweede verdieping gekopieerd omdat de router alleen hier geen verbinding meer levert. Echter behaal ik met de Speedtest in de woonkamer een download/upload snelheid van rond de 40, terwijl ik op de tweede etage een snelheid krijg rond 2-7 Mbps. Welke mogelijkheden zijn er die me garanderen dat ik door het hele huis de juiste snelheid kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Door het beton wordt het signaal verzwakt.
Je kan een ethernetkabel trekken van de eerste naar de tweede verdieping of via het stopcontact draadloos internet naar de tweede verdieping brengen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het probleem zit het hem in de Wifi-repeater. Die dingen zouden verboden moeten worden omdat ze zaken beloven die ze niet waar kunnen maken. Elk pakketje dat hij ontvangt moet worden gedecodeerd en worden gecodeerd. Het processortje kan dat niet snel, en zo eindig je met een trage verbinding. Gebruik een draad of een home-plug.
(Lees meer...)
escape
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn repeater werkt op dezelfde wijze als een home-plug of PLA. Weet nu eerlijk gezegd niet meer zeker of het wel een repeater is, alhoewel dat wel zo omschreven werd in de gebruiksaanwijzing.
Neem een setje PLA's (als je geen ethernet wilt trekken) en zet die repeater bij het grofvuil, of vind iemand die de repeater wil omruilen voor een accesspoint. Zet een PLA bij je router waar het internet je huis binnenkomt, verbind deze met een ethernet kabel, en plaats de andere PLA op de eerste verdieping waar je accesspoint moet komen, en verbind deze met elkaar. Configureer je accesspoint en je bent klaar!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zocht even naar de PLA's en gek genoeg heb ik meteen het product gevonden die ik nu gebruik, de TP-Link AV500. In principe heb ik precies wat je hebt omschreven te doen ook in huis zo aangelegd zonder het gewenste resultaat.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding