Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik iets retweeten op facebook zonder het te 'liken'?

Als ik iets 'like' op Facebook dan wordt dit geretweet voor mijn vrienden. Ik vraag mij nu af, kan ik ook iets retweeten zonder het te liken. Er zijn namelijk gebeurtenissen die je wel wil retweeten, maar die vind je niet leuk.
Zoals: 'Mijn zus heeft zojuist een spontane abortus gehad, de vloer is glad en vies, we zijn allemaal hoogst emotioneel, dat is balen. Even een schoon doekje halen.'
Zo'n bericht wil je niet 'liken', maar wel doorsturen.
Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
782

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Onder een bericht staat een knop 'delen'. Hiermee kun je het bericht delen met vrienden, op je prikbord of naar via een privébericht naar iemand specifiek
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt een linken naar de post via je eigen profiel.. Dit is dan ook een soort van retweeten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Retweeten met Facebook gaat en bestaat niet. Retweeten is een functie van Twitter.

Je kan reageren op een statusupdate van iemand. Die reactie komt dan op je profiel te staat en dus je 'vrienden' krijgen je nieuwe acties op Facebook te zien (tenzij je reageerde op een profiel dat enkel bekeken kan worden door vrienden, op een 'gesloten' (fan)pagina/groep.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding