Hoe krijg ik een werkende internetverbinding met een extern modem en de Acer Extensa 5235?

Als ik het modem aansluit vind de Acer namelijk wel een onbekend netwerk maar internet opstarten lukt niet; enkel de startpagina van Moziilla. Het netwerkcentrum geeft aan dat er enkel een "lokale"verbinding is. Waar zit hem dit in? Ik ben namelijk opgenomen in een herstellingsoord waar geen wifi is dus ben van dat modem afhankelijk voor mijn internet. Ik heb nu enkel de gezamenlijke pc ter beschikking en dat vind ik niet prettig ivm de privacy.
Kan iemand mij in jip en janneke taal en stapsgewijs uitleggen wat nu te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Hoe heb je het modem verder aangesloten, want als ik je verhaal goed lees is er enkel een verbinding tussen je pc en het modem. Om op internet te kunnen zal je modem toch op een of andere manier een internet signaal moeten krijgen.