hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet naar bepaalde sites kan?

Wij werken op school met laptop, en als je dan thuis huiswerk gaat maken is het veel te verleidelijk om een spelletje te spelen. Is er een manier om andere sites daardoor als het ware te blokkeren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Ritsuka
7 jaar geleden
Zijn addons voor op je browser

Het beste antwoord

Voor Firefox heb je bijvoorbeeld Leechblock: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/leechblock/
Hier kun je precies instellen dat je bepaalde sites niet mag bezoeken tussen bepaalde tijden, of maar maximaal zoveel minuten.
Mocht je een andere browser hebben, dan zijn daar ook vergelijkbare addons voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Stel eerst alles in en laat dan iemand anders het wachtwoord instellen, zodat je het niet uit kunt zetten.
Ritsuka
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dankjewel!

Andere antwoorden (3)

Als jij dat kunt aanzetten, dan kun je het zelf ook weer uitzetten en heeft het dus ook geen nut.
Een simpel trucje kan zijn om de hosts file aan te passen en de websites die je zou bezoeken hierin allemaal te laten verwijzen naar 127.0.0.1.
Alleen... zelfbeheersing is wel het belangrijkste, want je kunt het zelf ook ongedaan maken....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aah goei ouwe tijden, de host file...
Ik heb zo veel website daar staan dat ik elke keer een alternative website vond. Ik had ook andere trukje geprobeerd op een bestand die bij host file zat, ik had woorden op die bestand staan en elke website die de woorden had werd geblokkeert. Maar dit kan allemaal tegenwordig met opendns.
Als je als dns server opendns.com adressen instelt, kun je op hun site aanvinken welke categorieën van sites geblokkeerd moeten worden. Je kunt dit op je laptop doen, maar ook in de dhcp instellingen van je router. Dan geldt het automatisch voor alle apparaten in huis.

Op genoemde site wordt uitgelegd hoe het werkt. Ik gebruik het oa. om advertentie sites te blokkeren...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hier heb je een heel handig programma voor: Cold Turkey. Dit is de link: https://getcoldturkey.com/.
Succes!

Toegevoegd na 48 seconden:
Het is bijna onmogelijk om het te stoppen als je het hebt ingeschakeld. Je kunt het inschakelen tot een bepaald tijdstip.