Ziggo ligt eruit kan ik daar wat aan doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
Ritsuka
8 jaar geleden
Is door DDOS aanval op een server, kun je daar wel iets aan doen?
Thecis
8 jaar geleden
@Ritsuka
Daar kan je wat aan doen. Je kan zelf een server aansluiten, zorgen dat je een T1 verbinding opzet en het gehele verkeer van de server overnemen (en zorgen dat je van tevoren de Ziggo-server al benaderd had voor een kopie zodat je moeiteloos verkeer kan omleiden).
Is wat omslachtig en wellicht wat aan de dure kant, maar het is een mogelijkheid ;-) maar serieus, nee, gewoon wachten totdat de aanval over is en de servers weer herstart zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Thecis De DNS-server van Ziggo deden het niet meer. Andere DNS servers wel. Heb gewoon kunnen internetten nadat ik een andere DNS-server had ingesteld.
SimonV
8 jaar geleden
Ziggo zegt de zaak nu onder controle te hebben.
Mocht er toch weer een aanval komen, dan kun je je mailaccounts op je pc zo aanpassen:
IP adressen ipv hostnamen:
smtp.ziggo.nl: 212.54.42.9
imap.ziggo.nl: 212.54.42.20
pop.ziggo.nl: 212.54.42.19 Veel niet-wifimodems van Ziggo kun je overigens helaas niet programmeren.

Het beste antwoord

Ja de dns server instelling

Veranderen in 8.8.8.8
En 8.8.4.4

Dan werkt alles weer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan gebruik je de DNS van Amerika. Kans dat NSA meekijkt.
Gebruik OpenDNS: