Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe deblokkeer je een robots.txt. bestand op Google? Als ik mijn naam op Google intoets, ben ik niet zichtbaar voor Linkedln.

Mijn Linkedln-profiel was altijd zichtbaar op Google. Sinds kort is mijn Linkedln-profiel niet meer openbaar en dus niet meer zichtbaar voor werkgevers! Er staat nu: Er is geen beschrijving beschikbaar voor dit resultaat vanwege robots.txt. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
890

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In robots.txt staan die onderdelen/subpagina's van de betreffende website waarvan het bedrijf liever niet wil dat ze door een zoekmachine worden geïndexeerd. Zoekmachines hoeven zich daar (technisch gezien) trouwens helemaal niet aan te houden maar Google doet dat wel.

Die robots.txt staat op een webserver van linkedln. Daar kan jij (uiteraard) niet bij. Linkedln heeft dus besloten (waarschijnlijk juist omdat er teveel werd doorzocht door Google en andere zoekmachines) meer onderdelen van de linkedln website op te nemen in de lijst met niet-te-doorzoeken subpagina's van linkedln.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding