Hoeveel verdient een website als Hyves, marktplaats of Goeievraag aan een advertentie?

Hoeveel is dit gemiddeld per bezoeker? Of iets in die richting?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Antwoorden (2)

Het verschilt een beetje. De meeste advertenties krijg je pas geld voor als iemand er op klikt. Ervaring leert dat de meeste websites rond de 1% kliks hebben (Een op de 100 mensen klikt op een advertentie). En per klik verdien je dan vaak maar een paar cent tot een paar dubbeltjes.

Grote sites hebben wel meer mogelijkheden, en kunnen speciale acties krijgen. Maar normale advertenties leveren slechts enkele dubbeltjes per klik op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn 4 bekende manieren hoe ze geld kunnen verdienen met een advertentie.

CPC = Cost per click.. Elke keer als een persoon op een advertentie klikt krijgen ze een bedrag.
CPS= Cost per Sale.. Als een bezoeker op de advertentie klikt en vervolgens iets koopt krijgen ze een bedrag
CPM= Cost per Mile.. Per 1000 keer dat de advertentie wordt getoond krijgen ze en bepaald bedrag
CPL = Cost per Lead.. Ze kunnen een bedrag verdienen als de bezoeker van de advertentie een special handeling doen (inschrijven voor een nieuwsbrief ofzo)

De opbrengsten verschillen per soort advertentie, hoe moeilijker de handeling, hoe meer je verdiend.

Ook de onderwerp van de advertentie is van belang. Zo is een click op een advertentie over een hypotheek meer waard dan een klik op een advertentie over een shampoo product

Hoogstwaarschijnlijk werken ze met CPC en verdienen ze van 25 cent tot 1.50 per click