Hoe moet je een audiobestand (Mp3) op een site zetten?

Ik heb een gratis website met webklik gemaakt.
Maar nu heb ik een interview gehad met de radio en dit wil ik graag op mijn site zetten. Weet iemand hoe je dit moet doen? (ik ben niet zo handig met de computer) Of bestaat er een programma op internet, waar je je bestand kunt selecteren en dan krijg je de html code voor op de site.
Als je dit dan op de site zet, dan krijg je ook een mediaplayer te zien.
Ik hoor het graag

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
6.6K

Antwoorden (1)

Er zijn meerdere manieren om dat te doen.

1. Je kunt ervoor kiezen om de muziek automatisch te laten starten of juist niet. De bezoeker moet wel even wachten voordat het mp3 bestand is gedownload. Bij de embedded manier maken we gebruik van een muziekspeler. Hieronder de verschillende opties die je kunt toepassen. Plaats de code op de plek waar je de muziekspeler wilt plaatsen.

(zonder automatische start )
Bij deze muziekspeler moet je op de play-knop klikken voordat de mp3 wordt afgespeeld. Je kunt de maat van de muziekspeler eenvoudig aanpassen. Door de height te veranderen, pas je de breedte aan. Door de width te veranderen, pas je de lengte aan. Ook kun je een kleine muziekspeler krijgen door te werken met het attribuut controls=”smallconsole”. Dit doe je op de volgende manier:

2. Je kunt het ook doen met het HTML5