Als je een film download, welk bestandsformaat is het meest geschikt voor wegbranden op schijf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

Iso bestanden zijn in feite images van de originele DVD, die zo weer te branden zijn en dezelfde kwaliteit hebben.

Dit zijn zeer geschikte formaten om te downloaden.

Soms zijn ook de geripte (vob enzo) bestanden in een rar bestand ingepakt. Dan gaat het ook om DVD kwaliteit.

Kun je ook gewoon uitpakken en met, b.v., Nero branden.

Toegevoegd na 50 minuten:
Kanttekening bij de iso's: Je kunt van elke DVD een iso maken, dus ook van een DVD met of van een avi.

Gebruikelijk is, dat een Film die als ISO ter download wordt aangeboden, een rip is van de originele DVD, met een minimum aan kwaliteitsverlies.

(met dank aan Antwoordman)

Toegevoegd na 51 minuten:
Avi bestanden zijn (meestal) dermate gecomprimeerd dat er sprake is van een significant kwaliteitsverlies.
rose
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Je kunt ook een ISO maken van een DVD met een AVI-file. Je kunt van elke schijf een ISO maken, maakt niet uit wat erop staat.
rose
13 jaar geleden
Je hebt uiteraard gelijk, ik had er bij moeten zette 'in de meeste gevallen'. Het is natuurlijk niet erg gebruikelijk om iso's te maken met avi-bestanden.

Andere antwoorden (4)

Gewoon .avi werkt prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.iso geeft je de grootse kans dat je gewone dvdspeler hem ook pakt. daarmee kopieer je de eigenlijke film met menu ed. daar zijn meerdere bestandtype voor geloof ik maar .iso weet ik zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan welk bestand je kan afspelen op je dvd player.
Als je AVI kan afspelen is dat het beste en het snelst om te branden,anders moet je het AVI bestand met een converteer prg omzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De film die je download is in een bepaald formaat (avi, iso, divx). Het brandprogramma zet het bestand(en) om in een voor een dvd speler leesbaar formaat.