Bestaat er op internet een vriendelijke site waarin op eenvoudige wijze de regels van voetbal uitgelegd worden? Mogelijk in spelvorm?

Voetbal voor leken. Worden de regels in spelvorm ergens op internet uitgelegd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Dit staat er op Wiki: "
De officiële finalebal van het WK Voetbal 2006
De bal is bolvormig en volgens de internationale voetbalbond (FIFA) moet een officiële wedstrijdbal een omtrek hebben van minstens 68 en hoogstens 70 centimeter bij een massa van 396 tot 450 gram. Bij aanvang van de wedstrijd mag de bal niet meer dan 410 gram wegen. De bal dient van leder of een ander geschikt materiaal te zijn en wordt opgeblazen met een overdruk van 0,6 tot 1,1 atmosfeer (600 tot 1100 g/cm2) op zeeniveau.
Het doel is 7,32 meter breed en 2,44 meter hoog. Het is gemaakt van hout of aluminium en is aan de voorzijde open terwijl aan de achterkant een net hangt.
De duur van een wedstrijd bedraagt 2 maal 45 minuten (plus eventuele extra tijd, ook wel blessuretijd genoemd, van enkele minuten), daartussen is er een rustpauze van 15 minuten. Is er na negentig minuten nog altijd sprake van een gelijke stand en is een winnaar noodzakelijk, dan zal er nog een verlenging van twee keer vijftien minuten worden gespeeld. Is er na de verlenging nog altijd geen winnaar bekend, dan worden er penalty's genomen. Beide partijen nemen om de beurt een penalty. Het team dat na vijf penalty's de meeste heeft gescoord is de winnaar. Mocht er een gelijke stand staan na vijf penalty's, dan worden er om en om penalty's genomen totdat het ene team mist en het andere raakt.
Het spel wordt gespeeld door twee teams van normaliter elf spelers (inclusief de doelman) en staat onder leiding van een scheidsrechter die door twee assistent-scheidsrechters of grensrechters wordt geassisteerd. Bij wedstrijden in de hoogste regionen van het betaalde voetbal en grensoverschrijdende wedstrijden is er ook nog een vierde official aanwezig.
Een spelregel die regelmatig tot discussie leidt is de buitenspelregel. Een speler staat in buitenspelpositie als deze dichter bij de doellijn van de tegenstander staat dan de bal en de vóórlaatste teg"

Toegevoegd na 18 seconden:
Zie voor meer informatie in de bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan niet missen LOL
De pagina heet zelfs Voetbalregels Voor Leken ;)
http://sport.infonu.nl/voetbal/85997-voetbalregels-voor-leken.html
(helaas geen educatieve filmpjes kunnen vinden, tenminste niet in het NL's in het GB's is er wel het een en ander te vinden, zie buitenspel filmpje wat misschien toch wel de lastigste regel is in voetbal)