Kan je er ook voor zorgen op je YouTube kanaal dat mensen je filmpjes alleen maar zien als je abbonnee bent?

Ik wil graag filmpjes op mijn YouTube kanaal zetten. Maar er wel voor zorgen dat onbekende de filmpjes niet zien. Alleen abbonnee's van mij. Kan dat? en zo ja, Hoe?

Toegevoegd na 1 uur:
En als je op prive klikt bij instellingen kan alleen jij het toch zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
14.7K

Het beste antwoord

Volgens mij moet je dit gewoon kunnen instellen.

Iets met prive of private bij het uploaden van de video
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:D

Andere antwoorden (1)

Er zijn twee manieren om te voorkomen dat iedereen je video kan opzoeken en bekijken:

1. door "verborgen video" als instelling te kiezen;
2. door er een "privé-video" van te maken.

Bij een verborgen video hoeft men niet te beschikken over een YouTube-account om de video te kunnen bekijken: je kunt een verborgen video bekijken wanneer iemand je de videolink stuurt. Ook al verschijnt je video niet in een van de openbare gedeelten van YouTube, toch kunnen er overal op het internet links naar de video verschijnen als iemand de link (URL) van de video kent en de link vervolgens deelt. Het is daarom je eigen verantwoordelijkheid de privacy van je video en de verborgen link te bewaken.
In eerste instantie hebben alleen degenen die je de link van je verborgen video stuurt, toegang tot de video. Maar het is wel zo dat als een van je contacten de link van de verborgen video via een blog/openbare website of met hun vrienden, de video ook voor die personen (en hun vrienden) beschikbaar en toegankelijk wordt.
Als je dat niet wilt, moet je kiezen voor "Privé".

Privé houdt in dat alleen specifieke, door jou geselecteerde YouTube-gebruikers de video kunnen bekijken (EN NIEMAND ANDERS). Deze gebruikers moeten bij YouTube zijn aangemeld. Je kunt een privévideo naar maximaal 50 gebruikers verzenden. Als je dit wilt doen, moet je deze 50 andere gebruikers een speciale link sturen die verwijst naar de privévideo. Andere gebruikers die je uitnodigingslink niet hebben ontvangen, kunnen de video niet bekijken omdat deze is ingesteld als privé. Zodra je contactpersonen de privé-link ontvangen, kunnen ze zich aanmelden bij hun account en de video bekijken. De video wordt niet weergegeven op je kanaal, in groepen, zoekresultaten, afspeellijsten, enzovoort.
Bij deze instelling weet je dus zeker dat alleen YouTube-abonnees die jij de link hebt gestuurd, de video kunnen zien. Maar nogmaals: om de video te kunnen bekijken, moeten ze dus wél een YouTube-account hebben (of aanmaken)!

PS: de video's die bij "Privé" staan, kan niemand bekijken, tenzij jij de link doorstuurt naar anderen met een YouTube-account.
Pieter2011