Hoe kan het dat ik een maximale internet snelheid van 80mb/s haal terwijl ik glasvezel tot 1gb/s heb?

Ik heb sinds kort glasvezel, maar het valt me op dat als ik games of andere dingen probeer te downloaden ik niet hoger kom dan 80mb\s, terwijl als ik een speedtest doe ik elke keer rond de 700mb/s uitkom. Ik heb op meerdere platformen proberen te downloaden zoals steam, origin, epic games enz. Met helaas allemaal hetzelfde resultaat. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Antwoorden (1)

Ik denk dat je MB (megabyte) en Mb (megabit) door elkaar haalt. 80 MB/sec is 640 Mb/sec , dat lijkt wel sterk op 700 Mb/sec. Geen oplossing voor, want er is geen probleem. (als het *echt* 80 megabit is, dan ligt het aan de andere kant (server), en daar kun je niks aan doen)
gvrox
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
+Dat is inderdaad de welbekende bit vs. byte problematiek.