Is het veilig om een adres door te geven op internet?

Ik verkoop namelijk een jukebox en iemand is geinteresseerd. Is het veilig dat ik via privé-bericht hem mijn volledige adres geef? Of is dit riskant? Hij moet toch op de een of andere manier mijn jukebox komen bewonderen en desnoods kopen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik zou via prive bericht mijn nummer geven, en als hij dan belt, dan zou je natuurlijk je adres kunnen geven, maar zou dat niet in een prive bericht doen,

Als je het naar zijn prive adres stuurt is hij toch de enige die jouw adres ziet? Hoe wil je anders je jukebox verkopen? Je hebt niet echt veel keus.

Het wordt over het algemeen veilig gevonden, toch weet je op internet nooit welke intenties iemand heeft. Als jij een dure jukebox hebt en iemand is uit op geld... Als jij een bijzondere jukebox hebt en er reageert als liefhebber...

Het is veiliger dan per brief.

Als je zeker bent dat hij geïnteresseerd is zou ik het toch wagen om je adres door te geven , anders geraak je nooit van je jukebox af... vraag desnoods ook zijn volledige naam , adres en nummer . Zo beschik je ook over zijn gegevens indien er iets fout gaat.

Misschien zou je hem beter per persoonlijk bericht een prepaid telefoonnummer kunnen geven en hem je adres pas geven als hij je belt.

Het is hetzelfde als vroeger toen er nog geen internet was: als je je adres telefonisch doorgeeft om je auto te komen bekijken, als je die te koop hebt staan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100