Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zie onderstaande vraag, hij was anders te lang!

Bestaat er een manier dat je een link kan maken die als je die opent je niet naar die echte link gaat,maar naar een andere link zodat die verborgen blijft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
753

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In HTML kun je dat zo doen:

nep-verwijzing

nep-verwijzing ziet er dan uit als een link, maar verwijst naar url echte verwijzing. Snap je 't nog?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probleem is dan dat in de adresbalk het "echte" adres wel getoond wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er aan welk programma je gebruikt om je webpagina's te bouwen, je moet in de html-source editen om de code aan te passen. Als je een editor gebruikt waarbij dit niet kan, moet je je source openen in wordpad of iets dergelijks om de code te editen. C4th heeft ook gelijk, in de adresbalk zie je gewoon het echte adres.

Andere antwoorden (3)

Ja, je kan altijd doorverwijzen. Dus je stuurt mensen naar de bekende link, en vervolgens worden ze automatisch doorgezonden naar de gewenste plek. Geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de code die met url-tags werkt (ik weet niet hoe deze heet) typ je het als volgt:

[url= typ hier de link waar je écht heen wilt ] typ hier de 'nep-link' [/url]

En dit alles zonder spaties.
Echter, als iemand zijn cursor over deze link beweegt, zien ze onderin de browser wel de echte link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klik met je rechtermuisknop in de tekst (Word, Outlook).

Dan krijg je het bovenste deel van het plaatje, selecteer "Hyperlink".

Dan krijg je het tweede venster, de bovenste regel is de tekst die wordt weergegeven, de onderste regel de daadwerkelijke link.

Wanneer je het invult zoals ik, is de weergave zoals je onder het venster ziet. Helemaal onderin zie je wel dat de link NIET naar goeievraag gaat maar naar flabber.

Deze manier wordt ook vaak gebruikt in SPAM-mail, je denkt naar een normale site te gaan en wordt doorverwezen naar een andere site die meteen een virus op je computer zet.

Ik gebruik dit vooral om een link te maken zoals bijvoorbeeld "Klik hier" wanneer ik een link naar een netwerkdirectory maak voor een collega.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding