Wat is het voordeel van "x-uur geleden is dit gepost" vermelden en dan "toegevoegd na x-uur" op een site/forum ipv xx:xx:xx opgeven?

Bij GV maar ook op andere fora zie je deze tijdsbeschrijving. Ik moet nu constant rekenen om te zien of een reactie na of voor een toevoeging is geweest. Dat is dus een nadeel, maar waar zit het voordeel?

Toegevoegd na 1 uur:
Als bij een toevoeging nou ook gewoon "x uur geleden zou staan" maar dan staat er dus weer "toegevoegd na x uur". Waarbij ik zelfs even na moet denken of ik nou op of af moet trekken om de juiste vergelijkbare waarde te krijgen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Er is in elk geval een belangrijk voordeel mbt gebruikers in een andere tijdzone. Die moeten uitrekenen hoe laat alles is gepost en de bijdragen van deze gebruikers zijn ook lastig, staan die in hun eigen tijd? En dan dus mogelijk later gepost maar met een eerdere tijd op de site? Of wordt dat omgerekend naar Nederlandse tijd en zien ze iets wat ze zelf om 8 uur posten als 15 uur in de middag terug.
Dan is " 3 uur geleden gepost" duidelijker voor iedereen.

Beide zou trouwens inderdaad eleganter zijn, maar dan wel met de tijdzone erbij
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het voordeel zit 'm er in dat je voor de rest van de tijd niet hoeft te rekenen. Mensen zijn van nature toch wel lui en als ze dan zien 23 juli 2014 15:15 dan moeten ze gaan rekenen hoe lang geleden dat is. De meeste mensen zijn dat niet gewend en kijken liever naar een xxx tijd geleden.
(ofwel, time-stamp is meer abstracter en geen probleem voor beta's (lekker generaliserend)).
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het voordeel zit ‘m er in dat je voor de rest van de tijd niet hoeft te rekenen. Dat moet je dus wel op het moment dat ik een toevoeging plaats, als deze ook gegeven zou zijn in "x uur geleden" zou er weinig aan de hand zijn. Echter, geven ze dan x uur na stellen vraag. Dat maakt dat je dus altijd moet rekenen, na een toevoeging. Ik zal even een toevoeging plaatsen om mijn punt kracht bij te zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Time-stamp=concreet (blijf gelijk) lijkt mij. Alpha's en beta's zullen toch beiden wel abstract denken, niks abstracters dan taal toch? Als beta zegt mij idd timestamp veel meer, het verschil reken ik dan automatisch wel uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
*blijft
Thecis
9 jaar geleden
oh, ik ben het helemaal met je eens. Alleen heb ik vaak gemerkt dat het rekenen dat bij mij automatisch gaat bij het merendeel niet gebeurd.