Waarom verzoeken instanties e.d. aan e-mailers om hun e-mails middels een formulier in te vullen?

Ik vind, dat we te veel met formulieren moeten werken. Formulier hiervoor en formulier daarvoor. Dat begint irritaties op te werpen. Verder gebeurt het ook wel, dat ik geen afschrift krijg van hetgeen ik online gemaild heb. Dan kan ik mijn verhaal ook niet aan derden doorsturen. Dat kan met gewoon e-mail wel.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik zou sluiting van deze vraag even willen uitstellen om mensen in de gelegenheid te stellen te reageren op zojuist gemaakte opmerkingen n.a.v. reacties.

13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Als een formulier ingevuld moet worden, wordt voorkomen dat gegevens vergeten worden. De invulvelden gegeven immers aan, welke gegevens gevraagd worden.

Bovendien worden de gegevens in vaste volgorde aangeleverd en kunnen de formulieren automatisch verwerkt worden.

Als je zeker wilt zijn, dat je een afschrift krijgt, kunt je een print screen maken van het formulier, voordat je het verstuurt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Ik hoef vaak geen afschrift op papier, maar een afschrift op scherm. Die zou ik dan door kunnen sturen aan derden.
Verschillende redenen:
- Het is laag drempeliger (mensen vullen eerder een formulier(tje) in dan dat ze een e-mail sturen
- Alle benodigde informatie staat in het formulier. Er hoeft dan niet drie keer heen en weer gemaild te worden om alle informatie te krijgen
- De informatie kan gedeeltelijk automatisch verwerkt worden.
- De informatie komt bij de juiste persoon of groep uit.