Is een gratis bezoekersteller voor een site veilig

wat doen die bedrijven die deze tellers aanbieden met de informatie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Ik gebruik al jaren zonder problemen statcounter.com en flagcounter.com . Ik kan bij de eerste goed zien met welke zoekopdrachten men naar mijn site is gekomen (en nog veel meer) en bij de laatste vanuit welk land men naar mijn site heeft gekeken.
Zij verdienen hun geld doordat zij ook versies aanbieden met meer mogelijkheden waar je dan voor moet betalen.
Met die informatie doen ze geloof ik weinig. Maar Google des te meer. Ga jij maar een paar keer de zoekopdracht van (bijvoorbeeld) Wenen intypen, dan zal je de komende tijd opvallend veel aanbiedingen voor reizen naar Wenen op je pagina's als reclame zie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich is dat wel veilig zolang het niet veel meer is dan gebruik maken van een extern script wat de teller ophoogd en (meestal) een afbeelding teruggeeft van totaal.

Als er (Java)applets oid gebruikt worden is het even uitkijken. Maar je kunt ook zelf een dergelijk script plaatsen op je eigen website (of je provider biedt het aan als faciliteit), dan is het veiligheidaspect opgelost.

Verder is die teller-informatie weinig interessant (en ook niet zo betrouwbaar). Doel is vooral reclame en bezoekers/webmasters naar website van aanbieder trekken.

Je kunt veel beter de statistieken raadplegen die de hostingprovider van je website bijhoudt cq aanbiedt. Die worden gegeneerd vanuit de server-logfile, en bevat naast betrouwebare bezoekerstotalen ook meer bruikbare informatie, nl waar bezoekers vandaan komen, welke pagina's het meest populair zijn etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals bij alles op het internet dat gratis is: soms is het veilig, soms ook niet.

Die simpele tellertjes zijn vaak wel okay, haal ze bij een van de vele Nederlandse websites over het maken van sites (zie startpagina.nl). Dan is de kans op hacks iets kleiner (Nederlandstalig is voor hackers niet boeiend).

Of neem gelijk google analytics. Gratis en bijzonder uitgebreid (ze gebruiken je statistieken natuurlijk wel zelf ook....)