Internet verbinding springt van min. 18.0 Mbps tot 54.0 Mbps, huh?

Kpn, normaal is het altijd 54 of 48 Mbps

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Het is waarschijnlijk niet je internetverbinding waar je het over hebt maar je Wifi verbinding met je router.

Als je wilt weten wat het verschil precies is: ik heb een paar dagen geleden een tamelijk uitgebreide uitleg geschreven over dit onderwerp op deze site...
http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-wi-fi-internet.169375#793965

Mogelijk is de afstand te groot tussen je router en je computer. Als je hem er vlak naast zet kun je dat testen.

Er kan ook iets algemeens mis zijn met de configuratie of het geheugen van je router. Probeer in ieder geval het volgende:
1) haal de stroom van je router
2) zet je computer uit
3) zet de stroom daarna terug op de router
4) wacht tot de router is opgestart (dit kan, zeker als er een modem bij is ingebouwd, een paar minuten duren en dat is normaal)
4) start je computer weer op

Dit is een zeer algemene instructie die voor een hoop verbindingsproblemen kan helpen.

Dan de meest waarschijnlijke situatie: er kan iets zijn dat storing veroorzaakt in de draadloze verbinding tussen je router en je computer. Dit kan van alles zijn: een straalkachel, een mobiele telefoon, een draadloze muis, een koelkast, een luidspreker... Zeker als het iets is dat veel stroom verbruikt, sterke magneten heeft zoals luidsprekers, of -belangrijkst- radiogolven uitzendt. Merk op dat zo'n beetje alles dat draadloos is dat laastste doet, dus ook je draadloze muis/toetsenbord en je mobiele telefoon, sommige afstandsbedieningen zelfs!)

Probeer zo veel mogelijk apparatuur in de buurt uit te schakelen en kijk of het probleem blijft bestaan. Zo niet, schakel dan je apparatuur weer 1 voor 1 in tot je het apparaat gevonden hebt dat de interferentie veroorzaakt.

Merk op dat het natuurlijk ook een nieuw apparaat van de buren kan zijn! Als die bijvoorbeeld óók een stevige Wifi router hebben kan dat op zich interfereren.

Het kan ook al helpen je router op z'n kant te zetten of ondersteboven te leggen (maar zorg dat eventuele ontluchtingsgaatjes vrij blijven).